2013. május 27.

Nincs mentség!

Ezt a boleró-kendő-kardigán ... vagy minek is nevezzem ruhadarabot bárki könnyedén meg tudja csinálni, aki életében fogott már a kezében horgolótűt, csinált már láncszemet és egyráhajtásos pálcát. Aki meg nem tartozott eddig ebbe a csoportba, az is nyugodtan fogjon a kezébe horgolótűt, ... próbálkozzon ... menni fog.

Aki nem tud nagyi négyzetet csinálni, az itt jól megtanulhatja. Én nem teljesen így csinálom, de ez nem lényeges az eredmény szempontjából.


A minta annyi, hogy elkezdünk valami jó kis fonalból horgolni egy nagyi négyzetet (granny square), és csak horgoljuk, horgoljuk, horgoljuk egészen addig, míg a négyzet oldala úgy 90-100 cm nem lesz.


Ha eddig kész, akkor félbehajtjuk a nagy nagyi négyzetünket (micsoda alliteráció) és a rövidebb oldalakat összehorgoljuk úgy, hogy hagyunk a karoknak kb. 2*18 cm-t.
Valahogy így:


Szálakat elvarrni, és tulajdonképpen készen is vagyunk. ... HURRÁ! ...
Nekem még maradt egy kis fonalam, ezért a nagy nyíláson (tehát nem a karoknál) elkezdtem szépen kőrözni kispálcákkal amíg kitartott a fonalam. Gondoltam így szebb lesz. ... Nem csúnya, de ez a lépés nyugodtan elhagyható.
Az egész munka kezdetén is lehet kalandozni. Én például kerek granny-vel kezdtem, aztán színt váltottam, hogy a hátrész közepe mutatósabb legyen. 


Ezt a könnyű nyári bolerót Rékának horgoltam. Ezek nagyon az ő színei. Helyes gyerek, fotogén is, csak elköltözött, meg vizsgázik, meg nem süt a nap ... szóval nem tudtam még rajta lefotózni, pedig úgy lesz jó. (Majd.) Ezért készítettem ezeket a botrányosan vacak képeket a cucc elkészülte után 1 perccel, otthoni játszóruhában, a tükör előtt, fény nélkül. Szóval minden vacak rajta, de azért megmutatja, hogy hogyan is működik ez a bolerócska. Ha kéznél (gépnél) lesz a modellem, majd lecserélem.


Fonal: Alize Díva, 5 gombóc (fél kg)  Egy imádni valóan puha, fényes, könnyű nyári fonal, gyönyörű színekben.
Tű: 3,5   Én elég lazán horgoltam.
Előzmény: itt

És már megvan a fonal a következőre ... az enyémre!
Ui: már el is készült, itt megnézheted.


58 megjegyzés:

  1. Zsuzsiiii ez nagyon jó lett! A színei nagyon tetszenek! és már látom kb. mennyi fonal kell hozzá! A kendő után ez jön! Ma mutatom is Julcsimnak! :) Nagyon tetszik!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, lehet, hogy Annácskának horgolok ilyet :) Hazaérek, el is kezdem...

    VálaszTörlés
  3. No, úgy látom ez ilyen anya a lányának darab lesz ... :)
    Mi, granny-mániás lányos-anyák tartsunk össze!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma lecsaptam pár gombolyag Gilicére a Barkában (nem mintha nem lenne itthon elég fonalam), mert Annának nem tetszettek azok, amik itthon voltak. És most el is kezdtem a kardigánbolerót a lánynak. És tetszik neki :) Köszi az ötletet!

      Törlés
    2. De jó! Én meg belekezdtem a következőbe, az enyémbe. Pedig nem ezt kéne most csinálnom ... de a függőség már csak ilyen ... :)

      Törlés
  4. Ez valami szuper! Igaza van Andinak, csodásak a színei :)

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon jó, a színek különösen tetszenek!

    VálaszTörlés
  6. Azon túl, hogy ezt még én is... kategória és hogy marhára tetszik, durván felháborító, hogy te a játszóruhádban, vacak képen is ilyen jól mutatsz.
    Aminek végül is örülök, mármint, hogy láthattalak, meg a cuccot felvéve, mert ettől kaptam kedvet hozzá. Gondolkodom pamutdzsörzé kivitelben is. :)
    Ja, azért várom a Rékaképet, mert őt is rég láttam. :))))

    puszi és kösz. Megint. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, én is erre gondoltam, h játszóruhában is milyen jól tud kinézni. Ezt én is meg tudnám hor(k)golni? Mondjuk valami egyszínűben gondolkodnék pl. fehérben, az mindenhez jó nyári estéken.

      Törlés
    2. Simán Ti is, persze ...
      Mikor megyünk a ligetbe? Ott neki is lehetne állni akár, tényleg nem nagy ügy.
      Kacsa, mármint, hogy pamutdzsörzéből szabnád ki? Szerintem jó úgyis, csak számolj azzal, hogy az a picike varrás pont a pocira esik, tehát nagyon látszik, nem árt ha szép a varrás.

      Óóó ezt a játszóruhás dolgot hagyjuk... Speciel mostanában nem nagyon hízom tényleg, de azért öregszem rendesen, nyugi. Az előbbiért nem teszek semmit, az utóbbiért meg biztosan...

      Törlés
    3. Felőlem megejthetnénk már azt a ligetet! Jövő héttől szabad vagyok mint a madár, már ami a délutánjaimat illeti. Gondolom, h végre jó idő is lesz. Ne vacakoljunk már annyit ezzel! Horgolótűt, és fonalat is beszerzek addigra, csak taníts mester, meg a többieket is! :))

      Törlés
  7. Nagyon tetszik a munkád! Köszönet a linkért! Talán innen én is megtanulom!

    VálaszTörlés
  8. Zsuzsi ez nagyon jó lett!Mit gondolsz egy 70 éves vénasszony is hordhatná?Mondjuk hűvősebb napokon otthon a lakásba?
    Ha mentek a közös horgólásra én is el mehetek?Honnan tudom meg,hogy mikoe lessz?Előre is köszönöm! Széligné Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi! Szerintem ezt bárki hordhatja, hátmég egy 70 éves fiatalasszony!
      A közös horgoláshoz "Debrecenbe kéne menni ...", de én onnan sajna elég messze lakom, nem is tudok róla semmit, de a Gombolydások biztos segítenek Neked. gombolyda.hu

      Jó horgolást! Zsuzsi

      Törlés
  9. Gratulálok! Ez fantasztikus! Én is meg fogom csinálni, mert nem tűnik hűdenehéznek :) Köszi a szuper leírást is!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon tetszik, a szinek is! Megtudhatom esetleg, melyik szinekből van? Élőben sajnos nem válogathatok, a monitoron meg nem az igazi, nem látom pontosan, melyik szineket rendeljem. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alize Díva - batik 3239
      http://www.gombolyda.hu/webshop/fonalak/alize-diva/item/769-alize-diva-batik-3239.html

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! De vaksi vagyok, a batik szineket nem is néztem. :) Közben elkezdtem egy bronz-sárga verziót, és Díva Batikból nálunk (Szerbia) nincs ez a szín, már kinéztem egy másik hozzám illő kombinációt. Ha-ha, ezzel a kardigánokkal szeretném frissíteni a ruhatáram. Majd rendelek egyszer a Gombolydából is ilyet, mert ez is nagyon én vagyok. :)

      Törlés
  11. Fabulous and so simple! Thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday, great to have you!

    VálaszTörlés
  12. Absolutely love this, it's on my list now :-)

    VálaszTörlés
  13. Apám,mennyire egyszerű és 5letes,és fantasztikus.Én is elkezdek Anya lánya bolerót .Köszönöm.

    VálaszTörlés
  14. Hellóka Jó lesz ez a boleró őszi mellénykének is.

    VálaszTörlés
  15. Szia! Ezt láttam most a facebook-on :-)))
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=558461914220343&set=a.149052128494659.31370.142317845834754&type=1&theater

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jé .... ! Köszönöm az infót. Sokszor csak azt látom, hogy egyszer csak megugrik valamelyik posztom nézettsége, de a kezelő felületen csak az látszik, hogy a facebook felöl jönnek a nézelődők, hogy pontosan melyik lapról, az titokban marad.

      Törlés
  16. Szia.
    Nagyon szép a boleró mindazmellett hogy egyszerü elkésziteni.

    Üdvözlettel Katalin

    VálaszTörlés
  17. Most rendeltem hozzá fonalat :) Alig várom, hogy megérkezzen és neki láthassak :) Nagyon szép (és bízom benne, hogy tényleg egyszerű :D) minta. Őszre készítem, hasonló színekkel, mint a tiéd.

    VálaszTörlés
  18. Szia! Nagyon jó lett ez a minta. Most kezdek bele a 3. darabba belőle. Van egy blogom, és szeretném kitenni a leírást. Szabad lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves "Névtelen"! ;-)
      Örülök, hogy tetszik a minta. Kérlek, ha kiteszed a leírást, hivatkozz a forrásra egy linkkel. Köszönöm!
      Kíváncsi vagyok ám én is a blogodra. Megmutatod?
      Üdv! Zsuzsa

      Törlés
    2. Megkérdezhetem, milyen módon horgolod össze az ujjrészt? Köszi! Nagyon tetszik!

      Törlés
    3. Pont ez érdekelne engem is :) nem igazán egyértelmű :/

      Törlés
    4. Én rövidpálcákkal horgoltam össze, a rajz szerinti helyen. Lehet persze összevarrni is, kinek mi jön be. Érdemes próbálgatni. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...